loading...
مجله اینترنتی بی باک | شدت خنده!, اخبار, سرگرمی, روانشناسی, فال و طالع بینی, دکوراسیون،آشپزی, گردشگری داستان, ورزش, کودکان,احکام
آغاز ماه مهر(غم من،دوری از شما!)حتما مطالعه بفرمایید

بسم ربی یا الله

سلام و درود خدمت شما عزیزان

متاسفاته بنده به دلیل آغاز ماه مهر،ماه تحصیل،دیگر قادر به بروزرسانی مجله اینترنتی بی باک نیستم.

رمز در اختیار دوستان قرار گرفت

امیدوارم سایتی موفق داشته باشیم.

خداحافظ

دوستار شما

محمد مهدی رضوانی:مدیر سایت بی باک

آخرین اخبار مجله اینترنتی بی باک|درود بر شما کاربر گرامی.

مجله اینترنتی بی باک با موفقیت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ثبت شد.

با آرزو موفقیت روز افزون و عاقبت بخیری همه جوانان ایرانی و شیعه مذهب جهان.

ابوالفضل بازدید : 34 جمعه 21 شهریور 1393 نظرات (0)

 

کودکتان را با این خوراکی‌ها باهوش کنید

 

یکی از نگرانی های والدین همیشه هوش فرزندانشان است. آن ها دوست دارند فرزندانی با هوش و استعداد بالا داشته باشند و برای رسیدن به این آرزو باید نکاتی را در نظر بگیرند.

جام علمی، برای اینکه فرزندی باهوش داشته باشید باید به نکات مختلف توجه کنید که از جمله آن ها می توان به تغذیه مناسب اشاره کرد. در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از مهمترین مواد غذایی که می توانند در هوش فرزندان شما تاثیر داشته باشند اشاره می کنیم:

 

امگا۳

 

اولین و مهمترین ماده خوراکی که باید والدین به آن توجه داشته باشند ماهی و امگا۳ است. در صورتی که فرزندتان را ازکودکی به خوردن ماهی عادت دهید در اینده از این ماده غذایی بیشتر خوششان خواهد آمد. خوردن ماهی دو بار در هفته می تواند کمک به سزایی در هوش کودکان داشته باشد.

سیب زمینی شیرین

یکی از مواد غذایی بسیار مفید برای بدن که می توانیم از آن در غذاهای مختلف استفاده کنیم سیب زمینی شیرین است. این سیب زمینی حاوی آنتی اکسیدان های مختلف و کاراست که می توانند بدن ما را در مقابل بیماری های مختلف ایمن کند و همچنین در کودکان باعث افزایش فعالیت های مغزی می شود.

تخم مرغ

یکی از مواد غذایی که می توانید روزانه از آن به فرزندانتان بدهید تخم مرغ است. این خوراکی دارای مواد غنی است که باعث افزایش فعالیت های مغزی می شود به طوری که بسیاری از محققین آن را برای فرزندان در حال رشد توصیه می کنند. تخم مرغ همچنین حاوی میزان زیادی ویتامین ب است.

 

حبوبات

پس از تخم مرغ به سراغ حبوبات می رویم که بسیاری از پزشکان آن را توصیه می کنند. حبوبات حاوی اسیدهای چرب مفیدی هستند که می توانند قوای جسمانی را افزایش دهند و همچنین تحقیقات حاکی از ان است که بسیاری از این مواد می توانند در باهوش شدن کودکان کمک به سزایی کنند

ابوالفضل بازدید : 32 جمعه 21 شهریور 1393 نظرات (0)

آیا می دانستید که آمازون نیمی از اکسیژن جهان را تولید میکند ؟

آیا می دانستید که زنبور از بوی عرق بدش می آید و به کسی که بدنش بو بدهد یا عطر زده باشد حمله می کند ؟

آیا می دانستید که چین بیشتر از هر کشوری همسایه دارد، چین با ۱۳ کشور هم مرز است ؟

آیا می دانستید که مادر و همسر گراهام بل، مخترع تلفن، هر دو ناشنوا بودند ؟

آیا می دانستید که نعناع سکسکه و تنگی نفس را شفا می دهد ؟

ابوالفضل بازدید : 36 جمعه 21 شهریور 1393 نظرات (0)

مطالعات جدید از احتمال وقوع ششمین انقراض بزرگ در کره خاکی زمین خبر می‌دهد.

به گزارش زیست بوم، مطالعات جدیدی که از سوی یک استاد دانشگاه استنفورد انجام شده از احتمال وقوع یک انقراض جدی در کره زمین خبر می‌دهد که این انقراض می‌تواند ششمین انقراض جدی کره خاکی لقب گیرد. امروزه حیات کره خاکی در مقایسه با تاریخ پیشین زمین شاهد بیشترین تنوع زیستی است اما با این حال یک مطالعه جدید که توسط کارشناسان بین‌المللی انجام شده پیش بینی می‌کند که حیات احتمالا به پایان خود نزدیک می‌شود. این کارشناسان در تایید ادعای خود به شواهد زیست‌محیطی اشاره می‌کنند که ما در آستانه وقوع این انقراض بزرگ آنها را تجربه کرده‌ایم

این مطالعه نشان می‌دهد از سال 1500 میلادی تاکنون 322 گونه از مهره‌داران خشکی‌زی منقرض شده‌اند. ضمن اینکه جمعیت گونه‌های نجات یافته و در حال حیات نیز 25 درصد کاهش یافته است. از آنجا که دو سوم از جمعیت مهره داران مورد مطالعه، شاهد 45 درصد کاهش جمعیت بوده‌اند، لذا مهره داران در معرض خطر بیشتری هستند. این در حالیست که در طول همین دوره زمانی، جمعیت انسان‌ها دو برابر شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از تک تایمز، تاکنون پنج انقراض جدی و بزرگ در تاریخ کره خاکی رخ داده است. نخستین انقراض در اواخر دوره «اردوویشن» و حدود 440 الی 445 میلیون سال پیش رخ داد. اما جدی ترین انقراض که به «بزرگترین مرگ و میر» موسوم شد، حدود 252 میلیون سال پیش رخ داد و منجر به نابودی کامل 97 درصد از جانوران شد. این انقراض به دنبال فوران سهمگین آتشفشانی در منطقه سیبری کنونی رخ داد.

در حال حاضر چیزی حدود 16 الی 33 درصد از مهره داران جهان به عنوان گونه‌های در معرض تهدید یا در معرض خطر شناخته می‌شوند. در این بین حیوانات بزرگ جثه‌تر از کاهش جمعیت بیشتری رنج می‌برند که بنابر برآوردهای این تیم مطالعاتی، این اتفاق در انقراض‌های پیشین نیز رخ داد. دلیل این مسئله این است که حیوانات و جانوران درشت اندام نسبت به جانوران کوچکتر نیاز به فضای بیشتری برای زندگی دارند لذا به تعداد کمتری زاد و ولد می‌کنند. از سوی دیگر انسان نیز برای شکار و صید، حیوانات بزرگتر را هدف قرار می‌دهد که این مسئله چالش‌های بیشتری را برای آنها ایجاد می‌کند.

بنابر اعلام کارشناسان زیست‌محیطی، محو کامل جانوران درشت اندام موسوم به «درشت زیاگان» از صفحه محیط زیست همچنین می‌تواند بر جانداران کوچکتر نظیر موش‌ها تاثیر بگذارد. این جانوران کوچک می‌توانند انگل‌هایی را منتقل کنند که برای انسان مضر هستند. در صورت رخ دادن ششمین انقراض این نخستین بار خواهد بود که این مسئله بر اثر فعالیت‌های یک موجود یعنی انسان رخ می‌دهد.

تعداد صفحات : 59

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدام یک از مطالب سایت را بیشتر می پسندید؟
    شما در کدام رده سنی می باشید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 176
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 117
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 139
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 248
  • بازدید ماه : 205
  • بازدید سال : 1,901
  • بازدید کلی : 40,053