loading...
مجله اینترنتی بی باک | شدت خنده!, اخبار, سرگرمی, روانشناسی, فال و طالع بینی, دکوراسیون،آشپزی, گردشگری داستان, ورزش, کودکان,احکام
آغاز ماه مهر(غم من،دوری از شما!)حتما مطالعه بفرمایید

بسم ربی یا الله

سلام و درود خدمت شما عزیزان

متاسفاته بنده به دلیل آغاز ماه مهر،ماه تحصیل،دیگر قادر به بروزرسانی مجله اینترنتی بی باک نیستم.

رمز در اختیار دوستان قرار گرفت

امیدوارم سایتی موفق داشته باشیم.

خداحافظ

دوستار شما

محمد مهدی رضوانی:مدیر سایت بی باک

آخرین اخبار مجله اینترنتی بی باک|درود بر شما کاربر گرامی.

مجله اینترنتی بی باک با موفقیت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ثبت شد.

با آرزو موفقیت روز افزون و عاقبت بخیری همه جوانان ایرانی و شیعه مذهب جهان.

ابوالفضل بازدید : 73 پنجشنبه 01 آبان 1393 نظرات (0)
براساس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های امریکا، کشیدن سیگار سالانه جان بیشتر از ۴۰۰،۰۰۰ نفر را در دنیا می‌گیرد.

 

بعضی موادغذایی می‌توانند تاثرات مخرب سیگار را کاهش دهند؛ براساس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های امریکا، کشیدن سیگار سالانه جان بیشتر از ۴۰۰،۰۰۰ نفر را در دنیا می‌گیرد.
 
به گزارش سه نسل ، خودداری از مصرف سیگار خطر ابتلا به سرطان‌های ریه و سکته را کاهش می‌دهد. همچنین داشتن یک رژیم‌غذایی سالم و متعادل به شما برای مقابله با این بیماری‌ها کمک می‌کند. جای دادن برخی موادغذایی مفید برای سیگاری‌ها در برنامه‌غذایی‌تان سلامت عمومی شما را ارتقا داده و آسیب‌های وارد بر ریه‌تان را تخفیف می‌دهد.

موادغذایی سرشار از ویتامین C

ویتامین C آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی است که در افراد سیگاری بسیار کم می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل ویتامین‌ C به از بین بردن رادیکال‌های آزاد که سلول‌های سالم ریوی را تخریب می‌کنند، کمک می‌کند. براساس موسسه لاینون پاولینگ، افراد سیگاری می‌بایست ویتامین C اضافه مصرف کنند. مردان سیگاری روزانه به ۱۲۵ میلی‌گرم و زنان سیگاری به ۱۱۰ میلی‌گرم ویتامین C نیاز دارند. این موسسه عنوان می‌کند که ویتامین C تاثیر ویتامین E بدن را نیز تقویت می‌کند. موادغذایی سرشار از ویتامین C عبارتند از طالبی، آب پرتقال، انبه، بروکلی و کلم‌پیچ.

موادغذایی سرشار از امگا-۳

سرطان ریه یکی از علل اصلی مرگ و ناتوانی در افراد سیگاری است. طبق تحقیقی که در سال ۲۰۰۵ توسط آژانس تحقیقات سلامتی انجام گرفت، مشخص شد که موادغذایی سرشار از امگا-۳ از ایجاد سلول‌های سرطانی در ریه‌ها جلوگیری می‌کند. موادغذایی سرشار از امگا-۳ عبارتند از: ماهی تن، دانه سویا، روغن زیتون، آجیل و دانه‌ها.

چای سبز

چای سبز نوشیدنی بسیار سالم است که یک نوع آتی‌اکسیدان خاص به نام پلی‌فنول در خود دارد. طبق تحقیقاتی که در فوریه ۲۰۱۰ انجام گرفت، احتمال ابتلا به سرطان ریه در سیگاری‌هایی که چای سبز مصرف نمی‌کنند در مقایسه با آنهایی که حداقل یک فنجان چای سبز در روز می‌نوشند، ۱۰ برابر است.

میوه‌ها

میوه‌های تیره رنگ مثل بلوبری، تمشک و پرتقال سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند. مصرف موادغذایی حاوی آنتی‌اکسیدان به کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی کمک می‌ند. براساس گزارشی که در سال ۲۰۰۵ به چاپ رسید، بلوبری با فعالیت آنزیمی که آنزین تبدیل‌کننده آنژیوتانسین نامیده می‌شود و موجب آسیب رسیدن به رگ‌های خونی قلب می‌گردد، مقابله می‌کند. علاوه بر این، بلوبری میزان استرس اکسیداتیو را در بدن افراد سیگاری کاهش می‌دهد. استرس اکسیداتیو ایجاد سلول‌های سرطانی و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد./مردمان
ابوالفضل بازدید : 47 پنجشنبه 01 آبان 1393 نظرات (0)
فکر تقویت کردن سیستم ایمنی بدن بسیار وسوسه‌کننده است اما توانایی انجام آن به دلایل مختلف دشوار است.
 
 
چه می‌توانید بکنید؟

سیستم ایمنی بدن به طور کل نقش بسیار مهمی در دفاع از بدن درمقابل میکروارگانیسم‌هایی دارد که موجب بیماری می‌شوند. اما گاهی اوقات شکست می‌خورد: میکروبی وارد بدن شده و باعث بیمار شدنتان می‌شود. آیا مداخله در این فرایند امکان‌پذیر است و می‌توانید سیستم ایمنی بدنتان را قوی‌تر کنید؟ اگد رژیم‌غذایی‌تان را بهتر کنید چه؟ مصرف بعضی ویتامین‌ها و داروهای گیاهی مفید است؟ آیا می‌توانید تغییراتی در سبک و روش زندگیتان ایجاد کنید که واکنش سیستم‌ایمنی بدنتان را بهتر کند؟

به گزارش سه نسل ، فکر تقویت کردن سیستم ایمنی بدن بسیار وسوسه‌کننده است اما توانایی انجام آن به دلایل مختلف دشوار است. سیستم ایمنی بدن، دقیقاً همان چیزی است که از نامش پیداست: یک سیستم است نه یک موجودیت واحد. این سیستم برای اینکه درست عمل کند نیاز به هماهنگی و توازن دارد. هنوز چیزهای زیادی هست که محققان درمورد ریزه‌کاری‌ها و ارتباطات واکنش ایمنی بدن نمی‌دانند و هنوز هیچ ارتباط مستقیم مشخصی بین سبک زندگی و تقویت عملکرد ایمنی بدن به اثبات نرسیده است.

اما این به آن معنا نیست که سبک زندگی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن هیچ تاثیری ندارد و نباید تحقیقاتی روی آن انجام شود. محققان بسیاری روی اثرات رژیم‌غذایی، ورزش، سن، استرس روانی، مکمل‌های گیاهی و سایر عوامل بر واکنش ایمنی هم در حیوانات و هم انسان‌ها کار می‌کنند. بااینکه به نتایج جالبی دست پیدا کرده‌اند اما این تحقیقات هنوز کامل نیستند. دلیل آن این است که محققان هنوز سعی دارند نحوه عملکرد سیستم ایمنی و نحوه تفسیر سنجش‌های عملکرد ایمنی را دریابند. بخش‌های زیر به بررسی بعضی از مهمترین تحقیقات در این زمینه می‌پردازد. در
ابوالفضل بازدید : 57 پنجشنبه 01 آبان 1393 نظرات (0)
نتایج پژوهش جدید محققان دانشگاه گوتنبرگ نشان داد، خطر ابتلا به آلزایمر در زنان خجالتی و پر استرس بیشتر است.
 

مطالعات جدید نشان داده است زنانی که در سنین میانسالی نگرانی داشته، به خوبی با استرس کنار نمی‌آیند و نوسانات خلق و خو را تجربه می‌کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر در در مراحل بعدی زندگی‌شان قرار دارند.

به گزارش سه نسل ، لنا جانسون، محقق سوئدی اظهار کرد: استرس طولانی مدت خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهد.

این مطالعه بر روی 800 زن در طول 40 سال انجام شد و نتایج امیدوار کننده‌ای را به همراه داشت. این زنان در مورد استرس‌های طولانی مدت مورد پرسش قرار گرفته و همچنین تحت آزمون‌ها حافظه قرار داشتند.

نزدیک به 40 سال بعد و در سال 2006، در حدود یک پنجم از این زنان شرایط مرتبط با زوال عقل ایجاد شده بود.

محققان دریافتند تنش‌های عصبی، نگرانی و استرس عامل موثر در ابتلا به این بیماری بوده است.

یافته‌های این تحقیق در مجله Neurology منتشر شده است./ايسنا

تعداد صفحات : 59

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدام یک از مطالب سایت را بیشتر می پسندید؟
    شما در کدام رده سنی می باشید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 176
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 147
  • بازدید ماه : 104
  • بازدید سال : 1,800
  • بازدید کلی : 39,952